FRÅGOR OCH SVAR

Här nedan hittar du många vanliga frågor och svar om Kalvinknatet

Mitt barn har fått förhinder, och kan inte springa, vad gör jag?

VIKTIGT! GÄLLER OM T-SHIRTEN

När du har fått T-shirten, se till att ditt barn provar den innan ni lämnar arrangemangs- området. OBS! Det går endast att byta T-shirten på startplatsen tävlingsdagen.

Sjukt barn eller annat förhinder och kan inte springa Kalvinknatet?

Vi kan tyvärr inte återbetala anmälningsavgiften då vi redan har haft kostnader på din anmälningsavgift, nummerlapp, t-shirt, medalj och administration.

Men ni kan hämta ut t-shirt, medalj och chokladmjölk på plats.
OBS! Kan endast hämtas ut på tävlingsdagen.
T-shirten skickas INTE hem med post.


Det är trevligt om ni anordnar ett eget litet Kalvinknat när barnet är friskt.
T ex runt kvarteret eller lekparken.
Hämta då ut även medalj och chokladmjölk.
Det är roligt för barnen att kämpa lite för sakerna.

Jag har anmält två barn, men bara fått bekräftelse/kvitto för ett barn

Om du anmält två eller flera barn så mailas anmälningsbekräftelsen bara ut till den första av dina anmälda barn.

Vi har inte fått bekräftelse/startbevis?

Titta i din skräppost och inkorg, finns den inte där maila till info@kalvinknatet.se
med följande uppgifter:

- Till vilken ort du har anmält ditt barn
- Saknar du bekräftelse/startbevis?
- Barnets namn (förnamn och efternamn)

Efter mottaget mail så mailas bekräftelsen/startbeviset igen.

Varför får INTE tjejer och killar springa tillsammans i en del klasser?

På de flesta orter har vi redan i nuläget blandade grupper för de yngre barnen, men lokala skillnader förekommer och ibland väljer den lokala klubben att dela upp. Detta är något som klubbarna själva har mandat att bestämma, utifrån vilka förutsättningar de har på platsen för knatet (ofta måste de dela upp grupperna för att inte alla kan springa samtidigt, och då kan det vara enkelt att dela upp pojkar och flickor).

Varför finns inte alla åldersgrupper på alla orter?

Åldersintervallen är lite olika beroende på plats, då den lokala klubben själv bestämmer vilka åldersgrupper de ska ha med. Vi rekommenderar dig att kontakta aktuell klubb för den ort ni är intresserad av för närmare information.

Varför är Kalvinknatet begränsat till just de åldrarna?

Vi har tidigare haft Kalvinknatet för barn upp till årskurs 6, men då intresset inte var lika stort hos de större barnen valde vi att erbjuda Kalvinknatet upp till årskurs 4 istället.

Bästa kompisen är ett år äldre eller ett år yngre,
kan de få springa tillsammans i en del klasser?

Ja, det får de. Kontakta oss på: info@kalvinknatet.se
Den som är ett år äldre får bara inte komma 1:a, 2:a eller 3:a i mål eftersom pokal
delas ut till dessa. den som är ett år yngre får lov att springa med äldre barn.

Jag har anmält fel klass, T-shirt storlek eller födelseår, vad gör jag?

Skicka ett mail till info@kalvinknatet.se
med barnets namn och vilken ort barnet skall springa på.
Beskriv sedan vad som blivit fel när du gjorde anmälan och vad det skall ändras till.

Fel storlek på T-shirten

Ni kan byta till rätt T-shirt storlek på plats på tävlingsdagen,
(OBS! Kan endast bytas ut på tävlingsdagen).
T-shirten skickas inte hem med post.

Jag försöker anmäla mitt barn, men får hela tiden felmeddelande: ogiltig e-postadress

Om du anmäler via en mobil eller dator så kan du få ett dolt blanksteg
när du skal verifera e-postadressen
(1. info@kalvinknatet.se)
(2. info@kalvinknatet.se_)
Se ovan (.se ).

Mobiler och datorer brukar komma ihåg vad du har skrivit och föreslår t ex e-postadressen
(för att du skall slippa skriva om den), då kan det uppstå ett extra blanksteg.

Prova att fylla i e-postadressen utan autofunktionen eller ställ dig på sista bokstaven
i e-postadressen och se om där är ett extra blanksteg.
I så fall, radera blanksteget.

Vilken tid skall mitt barn springa?

1. Gå in på den ort där ditt barn skall springa
2. Klicka på länken "Starttider och klasser" i den vänstra menyn
3. Nu kan du se när ditt barn startar

Jag har anmält mitt barn till Kalvinknatet och
det visar sig att det har dragits 2 gånger från mitt konto

Har pengarna verkligen dragits från kontot eller
handlar det om en reservation (skyddat belopp)?

När man gör en kortbetalning så sker det i två steg, först reserveras summan på kontot och sedan i steg 2 dras beloppet från kontot. Vid en misslyckad betalningsprocedur kan det då hända att en reserverad summa ligger kvar 2-5 dagar innan den försvinner.
Har man då gjort en ny, lyckad, anmälan kan det se ut som beloppet har dragits två gånger.

Om det handlar om ett reserverat belopp, avvakta någon vecka.
Försvinner det inte så bör du kontakta banken, vi har ingen behörighet att rätta till det.

Anmälan går inte igenom, vad kan det bero på?

Prova och gör en anmälan via en dator.

Vi rekommenderar webbläsarna Google Chrome eller Mozilla Firefox.
När du gör en anmälan till Kalvinknatet så måste du tillåta session cookies.

Ladda ner Google Chrome!
Ladda ner Mozilla Firefox!

Hur har du anmält till Kalvinknatet, via dator eller mobil?
Anmäler du via iPhone, iPad eller MAC-dator, så måste du tillåta cookies.
Annars så funkar det inte. Kan bero på tredjepartscookies.

I Safari kan det som standard vara tillåt inte tredjepartscookies.

Prova detta:

Safari

Så här aktiverar du cookies i Safari:
1. Öppna rullgardinsmenyn Safari.
2. Välj Inställningar.
3. Klicka på Säkerhet i den översta panelen.
4. Markera alternativet Bara från webbplatser du navigerar till under Acceptera cookies.

Om anmälan via:
>> iPhone, iPad eller MAC dator, gör en ny anmälan (tillåt tredjepartscookies, se ovan).
>> Android eller PC (Windows), gör en ny anmälan (tillåt cookies).

Kan man få pengarna tillbaka?

Vi kan tyvärr inte återbetala anmälningsavgiften då detta redan har gått till att administrera din anmälningsavgift, nummerlapp, t-shirt och medalj.

Vi har anmält vårt barn, men fått förhinder, går det att byta till annan ort?

Tyvärr går det inte att byta till annan ort. Det går däremot bra att göra en ny anmälan.
Dvs man betalar en gång till.

Mitt barn är allergisk mot mjölkprotein, erbjuder ni något annat?

JA, vi har alltid med Bravo juice med sugrör.

Ingen ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen är idrottsevenemang undantagna från ångerrätten.
Du kan läsa mer om Distansavtalslagen på Riksdagens hemsida, klicka här!
Kortare version kan du läsa på Konsumentverkets hemsida Hallå konsument!

Vem Kontaktar jag om anmälan ej fungerar eller om jag har övriga frågor?

Då får du gärna skicka ett mail till oss: info@kalvinknatet.se
viktigt att du anger vilken ort det gäller.

Är det frågor av praktisk karaktär för en specifik ort, kontakta den arrangörsklubben direkt.